کارگاه آموزشی مدارس سما استان گیلان برگزار شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از رشت، کارگاه آموزشی آشنایی مربیان پرورشی و قرآنی مدارس سما استان گیلان با رویکرد استفاده از فناوری و روشهای نوین آموزش قرآن و علوم دینی با توجه به سیاستهای سازمان سما مبنی بر ترویج روشهای نوین آموزش قرآن برگزار شد.
در این کارگاه آموزشی 40 نفر از مربیان پرورشی و قرآن مدارس سما استان گیلان در سه محور آموزش آموزههای ایرانی، اسلامی با استفاده از زبان و ادبیات فارسی، تأثیر داستان و قصههای قرآنی در آموزش و مستندسازی فعالیتهای فرهنگی و هنری را با حضور استادان مجرب در این حوزه فراگرفتند.
در بخش نخست این کارگاه علی فقیه عضو هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان درباره ویژگیهای مربی از منظر عارفان با ارائه تمثیل و داستان از قرآن کریم و مثنوی مولوی مطالبی را بیان کرد.
فقیه در ادامه توجه به تفاوتهای فردی، محبت، عاطفه و مهرورزی و نفوذ در دلهای مخاطبان را از ابزارهایی دانست که میتواند در موفقیت مربی برای آموزش دانشآموزان مؤثر باشد و ادامه داد: «مثنوی مولوی و گلستان و بوستان سعدی و آثار بسیاری از بزرگان ادب فارسی سرشار از تمثیلهای اخلاقی است که میتوان در آموزش دانشآموزان از آنها بهره برد.»
حسن رجبزاده سخنران دیگر این کارگاه درباره مستندسازی فعالیتهای فرهنگی، هنری و تولید محتوای آموزشی با استفاده از فناوری و رسانههای نوین آموزشی مطالبی را عنوان کرد.
در ادامه، کارگاه خلاقیت با تدریس مریم رئوف کارشناس آموزشی شورای نظارت و هماهنگی سما گیلان نیز برگزار شد.
ترویج فرهنگ دینی با استفاده از مسائل روانشناسی، علم و فناوری روز، آموزش آموزههای ایرانی و اسلامی به آیندهسازان با استفاده از زبان و ادبیات فارسی و مفاخر، مشاورههای تربیتی در ارتباط با سلامت رفتاری دانشآموزان، اجرای برنامه و رعایت استاندارهای فرهنگی، تربیتی با رعایت عدالت در برخورداری از فرصت تعلیم و تربیت از محورههایی بود که در گروههای مربیان به بحث گذاشته شد.
مربیان پرورشی و قرآنی با استفاده از تجربیات سالها حضور در کلاس به بحث و تبادلنظر پرداخته تا نتایج را بهعنوان منشور عملکرد و فعالیت خود در مدارس سما استان گیلان استفاده کنند.
انتهای پیام/4065/
انتهای پیام/